در ارتباط با زیارت عاشورا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



راوی عرض میکند:دعائی به من یاد دهید که در روز عاشورا امام حسین را از نزدیک یاد و زیارت کنم و آن دعا را بخوانم.

حضرت فرمودند:

ای علقمه وقتی سلام کردی به امام حسین و دو رکعت نماز زیارت خواندی این زیارت را (زیارت عاشورا) بخوان که اگر بخوانی امام حسین را مانند ملائکه زیارت کرده ای و همان زیارتی را خوانده ای که ملائکه میخوانند و خدا بخاطر این زیارت عاشورا یک میلیون حسنه برایت می نویسد و یک میلیون گناه از نامه عملت پاک می کند و مقامت را یک میلیون درجه بالا میبرد و تو مانند کسی هستی که با حسین علیه السلام شهید شد و تو در مقامات شهدای کربلا شریک می شوی مقاماتی که جز برای شهدای کربلا نباشد و این مقامات منحصرا برای اصحاب الحسین است تو در این مقام ها شریک می شوی و خدا ثـواب زیارت همه انبیا و رسل و ثـواب زیارت هر کسی که امام حسین را زیارت کرده از روز شهادتش به تو میدهد.

و آن زیارت این است:

السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یابن رسول الله...تا آخرزیارت عاشورا

 

 

http://www.askquran.ir/gallery/images/47620/1_72185209770101205182117167233158110191201185.jpg

متن عربی :


حکیم ابن داود و غیره عن محمدبن موسی الهمدانی عن محمدبن خالد الطیالسی عن سیف بن عمیره و صالح بن عقبه معا عن علقمه بن محمد الحضرمی و محمدبن اسماعیل عن صالح بن عقبه عن مالک الجهنی عن ابی جعفر الباقر علیهماالسلام قال: من زارالحسین علیه السلام یوم عاشورا حتی یظل عنده باکیا لقی الله عزوجل یوم القیامة بثواب الفی الف حجه والفی الف عمره والفی الف غزوة وثواب کل حجه و عمره و غزوه کثواب من حج و اعتمر و غزا مع رسول الله صلی الله علیه و آله و مع الائمه الراشدین صلواه الله علیهم قال:قلت:جعلت فداک فمالمن کان فی بعد البلاد و اقاصیها ولم یمکنه المصیر الیه فی ذلک الیوم؟

قال:اذاکان ذلک الیوم برزالی الصحراء او صعد سطحا مرتفعا فی داره و اوما الیه بالسلام و اجتهد علی قاتله بالدعاء وصلی بعده رکعتین یفعل ذلک فی صدرالنهار قبل الزوال ثم لیندب الحسین و یبکیه و یامر من فی داره بالبکاء علیه و یقیم فی داره مصیبته باظهار الجزع علیه و یتلاقون بالبکاء بعضهم بعضا بمصاب الحسین علیه السلام فانا ضامن لهم اذا فعلواذلک علی الله عزوجل جمیع هذا الثواب.

قلت: جعلت فداک و انت الضامن لهم اذافعلواذلک و الزعیم به؟قال:انا الضامن لهم ذلک و الزعیم لمن فعل ذلک.قال : قلت: فکیف یعزی بعضهم بعضا؟قال:یقولون:عظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین علیه السلام و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه الامام المهدی من آل محمد علیهم السلام فان استطعت ان لاتنتشر یومک فی حاجه فافعل فانه یوم نحس لاتقضی فیه حاجه مومن و ان قضیت لم یبارک له فیها ولم یررشدا ولا تدخرن لمنزلک شیئا فانه من ادخر لمنزله شیئا فی ذلک الیوم لم یبارک له فیماید خره ولا یبارک له فی اهله فمن فعل ذلک کتب له ثواب الف الف حجه والف الف عمره والف الف غزوه کلها مع رسول الله صلی الله علیه و آله وکان له ثواب مصیبه کل نبی و رسول و صدیق و شهید مات او قتل منذ خلق الله الدنیا الی ان تقوم الساعةه. 

قال صالح بن عقبه الجهنی وسیف بن عمیره:قال علقمه بن محمد الحضرمی:فقلت لابی جعفر علیه السلام علمنی دعاء ادعوبه فی ذلک الیوم اذاانازرته من قریب ودعاء ادعوبه اذالم ازره من قریب واومات الیه من بعد البلاد ومن داری.

قال فقال :یا علقمه اذا انت صلیت الرکعتین بعد ان توءمی الیه بالسلام و قلت عندالایماء الیه و بعدالرکعتین هذا القول فانک اذا قلت ذلک فقد دعوت بما یدعو به من زاره من الملائکة و کتب الله لک بها ألف ألف حسنه و محاعنک ألف ألف سیْئه و رفع لک مائه ألف ألف درجة و کنت کمن استشهد مع الحسین بن علی علیه السلام حتی تشارکهم فی درجاتهم لا تعرف الا فی الشهداء الذین استشهدو امعه و کتب لک ثواب کل نبی و رسول و زیاره کل من زارالحسین بن علی علیهماالسلام منذ یوم قتل صلوات الله علیه. 

تقول السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یابن رسول الله...الی آخر زیاره عاشوراء


بحارالانوارطبع اسلامیه ج101 ص 290 وطبع بیروت ج98 ص 290.عن کامل الزیارات ص174


 

 




:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 817
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 31 خرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com